Każdy przedsiębiorca dąży do tego, aby zatriumfować nad konkurencją. Ostatnia wojna cenowa między popularnymi sieciami handlowymi była jaskrawym przykładem walki dwóch konkurentów o “rząd dusz” konsumentów. Reguły takiej rywalizacji określa prawo konkurencji. Czym jest i jakich aspektów biznesu dotyka? 

Konkurencja jest wolnemu rynkowi potrzebna – o ile jest fair. Rywalizując ze sobą, przedsiębiorcy oferują nowe produkty i podnoszą jakość towarów i usług, w tym – obsługi klienta. Od tego, aby współzawodniczące ze sobą firmy nie stosowały chwytów poniżej pasa, jest właśnie prawo konkurencji. Prawo konkurencji chroni przedsiębiorców – i konsumentów! – między innymi przed zmowami cenowymi, monopolem i innymi nieuczciwymi praktykami rynkowymi. 

Transakcja pomiędzy przedsiębiorcą a klientem to tylko jeden z wielu obszarów, nad którymi czuwa prawo konkurencji. Do innych należą, między innymi, stosunki pomiędzy przedsiębiorcami (B2B), relacje przedsiębiorca-konsument (B2C), a nawet stosunki między potencjalnymi pracodawcami i kandydatami na pracownika. 

Wpływ prawa konkurencji na rynek pracy opisał ostatnio UOKiK w swoim nowym poradniku „Zmowy i nadużycia na rynku pracy”. A my streścimy dla was najważniejsze poruszane w nim zagadnienia w kolejnym wpisie z serii o prawie konkurencji! 

Chcesz zyskać pewność, że twoja firma gra fair przeciwko konkurencji? Skontaktuj się z CK LEGAL!