Malowanie trawy na zielono – tak można przetłumaczyć na polski określenie „greenwashing”, czyli zbiór nieuczciwych praktyk, które producenci i usługodawcy stosują, żeby zarobić na naszej trosce o środowisko. Bo łatwo powiedzieć albo napisać, że coś jest „eco-friendly”, ale trudniej pokazać na to dowody… I choć unijne przepisy zaczną obowiązywać w Polsce w połowie 2026 roku, UOKiK już zabrał się za walkę z marketingową eko-ściemą.
Agata Kowalska i Anna Pietruszka z CK LEGAL analizują zjawisko greenwashingu w nowym tekście dla E-Miesięcznika Liberté!
„Koniec zielonego pudru. Jak mówić o „eko”, żeby nie wprowadzać w błąd” to kompendium praktycznej wiedzy dla tych, którzy są jeszcze „zieloni” w temacie. Anna i Agata podpowiadają, co robić i jak o tym mówić, żeby realnie przyczyniać się do zmian, zamiast (nawet nieświadomie) wprowadzać konsumentów w błąd – i narażać się na wysokie kary finansowe.
Przeczytaj nową publikację ekspertek z CK LEGAL i dowiedz się, jak – za jednym zamachem – zatroszczyć się o środowisko, wiarygodność firmy i dobrą opinię konsumentów!